Black Friday 2018 Bol.com

Wanneer: Maandag 19 november | Maandag 26 november
Wat: Witgoed, Wonen, Elektronica, Cosmetica, Gaming, Apple, Audio, Smartphone, Computer, en TV 
Waar: Exclusief bij Bol.com
Korting: Volgt

Ga direct naar de Bol.com deals

Bol.com bestaat intussen al van 1999, nu 19 jaar later heeft het meer dan 6 miljoen klanten in Nederland en België. De service die ze bieden is haast ongezien. Het gemak om een artikel te bestellen kan door veel mensen gesmaakt worden. In veel gevallen kan je achteraf betalen, want het vertrouwen vergroot. En door de vele partners die hun artikelen via Bol.com aanbieden zijn er meer dan 9 miljoen items te koop via de webshop. Je kan er dus haast alles vinden voor het ganse gezin, auto, tuin, verzorging, muziek en boeken. Uiteraard ook boeken, want dat was in het begin de core business van Bol.com. Verder kan je er ook artikelen vinden voor dieren, sport, vrije tijd, horloges, tassen en dergelijke meer.

Black Friday bij Bol.com

Het zou ons verbazen mocht Bol.com niet deelnemen aan Black Friday. De koopjesdag op 23 november 2018. Sterker nog, Bol.com organiseert dan een heus Black Friday Festival. Dat zijn 8 dagen waar je heel wat mooie deals kan vinden. Ze beginnen er al een week vroeger mee, om dan op Cyber Monday te stoppen. Een uitgelezen kans dus op je verlanglijstje om te zetten in een overvolle winkelwagen. Vrijdag 23 november blijft wel de drukste dag bij Bol.com, zelfs nog drukker dan Kerstmis. Het is natuurlijk een ideaal moment voor veel mensen om al inkopen te doen voor sinterklaas, kerstmis en nieuwjaar. Want die feestdagen staan dan op korte termijn voor de deur.

Het is geweten dat die periode voor veel gezinnen een financieel lastige tijd is. Je hebt heel wat geschenken nodig en die kosten geld. Dankzij Black Friday en de daaraan gekoppelde hoge kortingen kan je toch heel wat kopen en geld besparen. Vul je verlanglijst dus aan en wacht tot het moment is aangebroken.

Bij Bol.com zien ze de eindejaars inkopen nu een maand vroeger. Voor ze aan Black Friday deelnamen werden de inkopen nog net voor kerstmis gedaan. Nu is er een verschuiving te merken. Zelfs al vanaf 11 november, tijdens ‘Singles day’ en daar de grote storm tijdens Black Friday. Echter verliezen Sinterklaas en Kerstmis hun populariteit niet, alleen de drukte van de aankopen is meer gespreid. Voor de klant is het een leuke periode, er kan veel gekocht worden met hoge kortingen. Logistiek voor Bol.com is een heuse uitdaging. Want al die pakjes moeten thuisbezorgd worden. En de meeste artikelen is vandaag bestellen, morgen in huis. Dat vergt heel wat planning voor alle winkels.

Black Friday heeft een goede planning nodig

Bij Bol.com beginnen ze al vrij vroeg met de voorbereiding op Black Friday. Al vanaf maart worden de eerste voorbereidingen getroffen. En dat is nodig volgens de operationeel directeur van Bol.com. Het is belangrijk geworden om een planning op te stellen en voorspellingen af te spreken met de logistiek partner. Want zij moeten voldoende personeel inzetten om alle pakjes bij de klanten te krijgen. En daar wringt het schoentje soms, want bij zeer drukke periodes is er niet genoeg personeel beschikbaar om pakjes bij de klanten te krijgen. Een probleem waar hard aan gewerkt wordt. Daarom gaat Bol.com steeds op zoek naar alternatieven. Je kan je pakjes nu ook afhalen bij Albert Heijn bijvoorbeeld. Zij hebben heel wat winkels dicht in de buurt.

Bol.com heeft tijdens Black Friday wel al geleerd om nieuwe methodes in te voeren. Normaal heb je een artikel morgen in huis, maar tijdens deze koopdagen zie je soms ‘niet morgen in huis, maar overmorgen’ staan. Op die manier zijn de klanten gewaarschuwd en kan Bol.com het allemaal ‘bol’ werken. Soms krijg je ook een extra korting als je vroeg op de dag een bestelling plaatst, op die manier kan de levering wel tijdig de deur uit gaan.