Black Friday Online of Offline: Welke Deals Zijn Beter?

Elk jaar kijken miljoenen shoppers over de hele wereld uit naar een speciale dag waarop ze op zoek gaan naar de beste prijzen voor hun interesses. Tegenwoordig vindt winkelen plaats op locaties en tijden die handig zijn voor klanten, zoals thuis, op kantoor of zelfs bij bushaltes. Mensen zijn op zoek naar speciale aanbiedingen voor huishoudelijke artikelen, gadgets, cadeaus, het plannen van reizen en het kopen van tickets voor het komende jaar. Als je tot deze groep behoort, is het belangrijk om de Black Friday-aanbiedingen en prijzen in de gaten te houden door de beschikbare advertenties te bekijken. Maar moet je op zoek gaan naar online of offline deals? Welke is beter? Lees er hier meer over!

Wat kun je kopen met Black Friday?

Laten we eerst eens kijken wat er allemaal te koop is tijdens Black Friday. Om eerlijk te zijn, zijn er de laatste jaren geen grenzen meer. Van koelkasten, tot voedsel en afslankthee van Optiphar, alles gaat in de verkoop. Zelfs bedrijven bieden hun kortingen aan naar andere bedrijven voor bijvoorbeeld het opzetten van marketingcampagnes om klanten te strijken.

Steeds meer online

Black Friday heeft zich verspreid over de hele wereld, weg van zijn oorsprong in de Verenigde Staten, dankzij de enorme kortingen die Amerikaanse winkels en retailers hebben gecreëerd om mensen aan te moedigen geld uit te geven tijdens de kerstperiode. Het is nu een van de drukste handelsdagen van het jaar geworden, waarbij kopers in lange rijen staan, de winkels binnenrennen zodra ze opengaan en alles van de schappen pakken wat ze kunnen. Met de opkomst van internet is Black Friday ook online “geëxporteerd” naar markten zoals Europa, en grote Amerikaanse retailers zoals Walmart en Amazon hebben actief geprobeerd om het te promoten. Hierdoor hebben Black Friday-verkopen niet alleen de grenzen overschreden, maar hebben ze ook klanten naar online winkelen geleid. De vraag blijft echter of het daadwerkelijk winstgevender is om online of offline te winkelen.

Online of offline?

Tegenwoordig zijn veel kopers voorzichtiger als het gaat om winkelen in november. Ze maken gebruik van speciale websites om prijzen te volgen en te vergelijken, zodat ze kunnen analyseren of de korting daadwerkelijk in de prijs is verwerkt. Volgens een onderzoeksbureau heeft 45% van de Europese consumenten in 2020 meer tijd besteed aan het vergelijken van prijzen dan in 2019, mede beïnvloed door de massamedia die kopers aanspoort om voorzichtig te zijn met verkopen, kortingen en promoties. Wat betreft de aanbiedingen van grote retailers maakt het geen verschil of je online of offline goederen koopt, omdat de prijzen hetzelfde zijn. Het is echter nog steeds belangrijk om prijzen te vergelijken tussen grote retailers en kleinere winkels, omdat er mogelijk verschillen zijn. Er zijn nog meer tips over hoe je geld kunt besparen tijdens het online winkelen.

De beste Black Friday Deals automatisch in jouw inbox?

 

Mis nooit meer een deal en schrijf je in!

Gefeliciteerd, je mist nooit meer een Black Friday deal!